The Italian cover – La società letteraria Sella di Lepre

ITALIAN COVER TRBLS

Descrizione

Il compito di Ella Milana, giovane supplente in una scuola superiore della cittadina di Sella di Lepre, è apparentemente semplice: correggere i temi dei suoi studenti e valutarli. Ma il lavoro diventa bizzarro quando si accorge che i classici letti e commentati dai ragazzi sono diversi dagli originali. Perché mai la copia di “Delitto e castigo” presa dalla biblioteca ha un finale alternativo? E non è l’unico libro che mostra delle differenze sostanziali… Mossa dalla curiosità, Ella ne parla con la bibliotecaria, ma non riceve risposte. Contemporaneamente, il racconto da lei scritto viene ritenuto talmente bello da farla accogliere nella famosa ed esclusiva Società Letteraria del paese, composta da soli nove membri, e guidata dalla più celebre scrittrice di romanzi per ragazzi del mondo. Ma durante una riunione della società, la scrittrice scompare misteriosamente, e i membri rimanenti, legati da un patto inquietante, sembrano dover seguire inesorabilmente lo stesso destino.
 
What could be more exiting than to see one’s very own book translated into many different languages and find new readers all around the world… ! And all those new covers, different from each other but every single one so magnificent in its own way… Oh yeah. Good moments for a writer.
 
Dear Italian friends of literature, I hope you’ll find La società letteraria Sella di Lepre worth reading!
 
I have never been to Italy but I have always planned to visit it and surely one day I will pack my bags and head to the land of Fellini, Giulietta Masina, Marcello Mastroianni (I actually thought of him when building a protagonist for my second novel The Cinematic Life – a novel), Leonardo – and Mandragora Scream, one of my favourite bands:
 
 
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s